TOP >ニュース一覧 > Web会議サービス「Cisco Webex Meetings」アップグレードに伴うサービスの一時停止のお知らせ / Cisco Webex Meetings service outage due to the system upgrade

ニュース一覧

サポート情報 Web会議サービス「Cisco Webex Meetings」アップグレードに伴うサービスの一時停止のお知らせ / Cisco Webex Meetings service outage due to the system upgrade

2020.08.28

(English to follow)

Cisco Webex Meetings ユーザー各位

平素は、弊社サービスをご利用いただき、誠にありがとうございます。
この度、Cisco Webex Meetings がアップグレードされることとなりましたので下記の通りご連絡いたします。

新機能も加わり、より便利にWeb会議をご利用いただけるようになりました。是非ともご活用ください。


■ サービス停止期間
ご注意ください:アップグレード作業に伴い、以下の期間はご利用になれません。
2020年9月11日(金)22:30 〜 2020年9月12日(土)3:30(日本時間、約5時間)

・アップグレード作業完了後、新バージョン(40.6)となります。
・進行中の会議も遮断されますのでご注意ください。
・この期間に会議を予定されている方は、クライアントサポートまでご相談ください。
・各種電話会議サービスは作業時間中もご利用可能です。

■アップグレードの主旨
現行のWBS39.5がサービス終了を迎えるため

■主な変更点
・デスクトップアプリの強化
・共有しているものの参加者のビューを表示する
・プラットフォームを選ばないライブ配信

新バージョン40.6に関しての詳細はこちらからご参照ください。

■アプリケーションに関するご注意
アップグレード後に初めて「Cisco Webex Meetings」を利用する際、新アプリケーションが自動的にダウンロードされますが、
主催者はあらかじめ手動でご利用サイトの「サポート」>「ダウンロード」よりCisco Webex Meetings デスクトップアプリをインストールすることをお勧めいたします。

■お気に入り設定に関するご注意
一旦削除し、アップグレード後に再設定してください。

■会議のスケジュール
アップグレード前にスケジュールした会議もアップグレードの際に引き継がれます。

本件に関してご不明な点がございましたら、下記までお問い合わせください。

PGi クライアントサポート部
電話:03-4560-9630(平日8:00-18:00)
Eメール:clientsupport.jp@pgi.com


Webex web conferencing service outage due to the system upgrade

We would like to announce that a system upgrade of the Cisco Webex Meetings service due to the end of support for the current version will take place on the following date and time.

September 11th, 2020 (Fri) 22:30 – September 12th, 2020 (Sat) 3:30 (for 5 hours, Japan time)

– During the upgrade period your site and account will not be available. Your meeting will be disconnected once the maintenance takes place. If you are planning a meeting during above hours, please contact Client Support for an alternative solution.
– Telephone conference will not be affected during this maintenance period.

■What’s new
– Desktop Application Enhancement
– See the Participants’ View of What You’re Sharing
– Streaming available now from other platform such as YouTube,Twitter,LinkedIn,Workplace by Facebook,Microsoft Stream. For details on new version 40.6, please visit here.

■About application
New application will be automatically downloaded after the upgrade upon your first access to a meeting. However, we recommend you to manually download Cisco Webex Meetings Desktop APP from your Webex site>Support> Downloads page beforehand, if you are to be a host or presenter in the conference.

■About Favorite setting of your internet browser
Please remove the old link and save new URL after the upgrade.

■About meetings that are already scheduled
Meetings scheduled with the current version will be available with the same log in details after the upgrade.

We apologize for any inconvenience caused and trust this upgrade will improve your web conference experience.
If you have any questions, please contact your PGi Support team.

PGi Support
TEL:03-4560-9630
Email:clientsupport.jp@pgi.com



 

製品のカタログは
こちらからダウンロードいただけます

製品・カタログの
ダウンロードはこちら

まずは無料で使いやすさを体験
お申し込みは1分で完了

トライアルの
お申込はこちら

ご不明な点がありましたら
お気軽にお問い合わせください

お問い合わせは
こちら